Vaksinasi wajib dan Cara Mengurangkan Kesan Sampingan

Vaksinasi wajib dan Cara Mengurangkan Kesan Sampingan

Di sesetengah tempat di dunia terdapat vaksin wajib bagi orang atau untuk haiwan. Walau bagaimanapun, dalam kebanyakan tempat di dunia, vaksin tidak wajib, walaupun anda mungkin tidak diberitahu bahawa.

Sebagai contoh, vaksin kanak-kanak tidak diwajibkan di Australia, tetapi beberapa ibu bapa sedar tentang perkara ini, kerana ia tidak besaran dibuat.

Kebanyakan vaksinasi wajib berlaku di Amerika. Banyak negara mendesak vaksinasi zaman kanak-kanak dan juga beberapa vaksin haiwan peliharaan, seperti penyakit anjing gila. Ini kelihatan agak tidak selaras, seperti Amerika sepatutnya menjadi demokrasi yang terbesar di dunia. Membuat sesuatu yang wajib seolah-olah terbang dalam menghadapi ini.

Walaupun vaksin yang disebut-sebut sebagai pencegah dari segala sesuatu, dalam kebenaran, berdasarkan letupan pesat masalah kesihatan di seluruh dunia, ini seolah-olah tidak mungkin.

Memang benar bahawa penyakit-penyakit tertentu yang kelihatan hilang selepas vaksinasi menyeluruh. Tetapi penyakit ini cenderung untuk berubah dan yang baru muncul. Dr Richard Pitcairn, seorang doktor haiwan homeopati terkenal yang bekerja di makmal imunologi selama bertahun-tahun, mendakwa bahawa virus parvo adalah hasil daripada virus mengganggu kesihatan yang bermutasi daripada vaksinasi.

Virus parvo lebih getir daripada mengganggu kesihatan dan boleh membawa maut.

Dan kesan sampingan daripada vaksin bukan luar biasa. Ini boleh berbeza-beza dari ringan, tahan hanya beberapa jam, untuk yang serius, juga kematian.

Jadi apakah alternatif kepada vaksin? Dan bagaimana anda boleh mengurangkan kesan-kesan sampingan apabila berhadapan dengan vaksin wajib?

Pencegahan penyakit adalah tentang sistem imun yang sihat. Sama ada anda mencari untuk kanak-kanak, dewasa atau pencegahan penyakit haiwan, ia semua bisul ke ini.

Diet adalah penting untuk mengekalkan kekebalan yang sihat. Memastikan sebahagian besar daripada diet yang terdiri daripada makanan semula jadi dan mentah, sesuai untuk spesies. Bagi manusia, ini bermakna banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Untuk kucing dan anjing, yang diterjemahkan sebagai daging mentah dan tulang.

Kanak-kanak memerlukan pendedahan kepada cahaya matahari semula jadi. Jika mereka tidak mendapatkan ini, mereka boleh mengalami penyakit riket. Pastikan kanak-kanak atau haiwan kesayangan anda) mendapat keluar ke matahari secara teratur, dengan terdedah tiada skrin matahari) kulit (.

Langkah-langkah lain yang menggalakkan imuniti yang sihat adalah senaman yang kerap, masa santai biasa, dan merawat penyakit dengan kaedah sokongan.

Ubat-ubatan dan vaksin bekerja dengan merendahkan imuniti anda. Homeopati, di sisi lain, kerja-kerja dengan meningkatkan sistem imun anda. Jadi dengan merawat semua penyakit dengan homeopati, anda akan menjadi lebih sihat dan lebih sihat, sambil penyakit seperti itik mengangkat bahu air dari belakang mereka.

Jika anda tidak mempunyai pilihan tetapi untuk vaksin, maka anda boleh mengurangkan kesan sampingan dengan mengambil ubat-ubatan homeopati tertentu sebelum dan selepas vaksin. Anda boleh memilih untuk merujuk kepada homeopati profesional tentang perkara ini. Jika seseorang itu tidak ada, maka cadangan berikut boleh membantu.

Ambil ubat homeopati Ledum 30c dua kali pada siang hari sebelum vaksin, kemudian segera selepas itu. Mengambil beberapa dos semasa jam selepas vaksin, kemudian berkurangan, jika tiada gejala.

Jika mana-mana gejala muncul, mengambil setiap lima minit selama kira-kira empat dos, atau sehingga mereka mengurangkan, kemudian berkurangan. Jika mereka berterusan selepas rawatan ini, maka anda mungkin perlu untuk berunding dengan homeopati profesional untuk ubat homeopati yang paling sesuai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar