Natural Health Baik - Hanya Datang Apabila Anda Ambil Tanggungjawab Untuk Diri Anda

Natural Health Baik - Hanya Datang Apabila Anda Ambil Tanggungjawab Untuk Diri Anda

Kesihatan semula jadi yang baik benar-benar hanya bermula apabila anda mula mengambil tanggungjawab untuk kehidupan anda sendiri, dan kesihatan. Sering kali, orang pas tanggungjawab ini kepada orang lain. Walau bagaimanapun, tidak ada seorangpun di muka bumi ini, yang mempunyai kepentingan yang lebih besar dalam kesihatan anda, daripada yang anda lakukan.

Penyedia penjagaan kesihatan adalah hanya orang. Ada yang baik, ada yang tidak begitu baik. Mereka perlu mencari rezeki. Mereka mempunyai kebimbangan sendiri dan tanggungjawab mereka juga. Pasti, mereka tahu sedikit lebih lanjut mengenai bagaimana badan berfungsi, daripada yang anda lakukan, dan mereka tahu sedikit lebih lanjut mengenai modaliti yang mereka pilih daripada yang anda lakukan.

Tetapi mereka tidak tahu anda. Anda adalah satu-satunya orang yang mempunyai PhD di dalam kamu. Hanya anda dengan anda sepanjang masa. Hanya anda tahu bagaimana anda bertindak balas dalam keadaan tertentu. Hanya anda tahu bagaimana trauma masa lalu anda memberi kesan kepada anda.

Dengan mengambil tanggungjawab untuk hidup anda, anda sedang mendekati ke arah kesihatan yang baik semula jadi. Dengan menyalahkan orang lain untuk semua musibah anda, anda baik dalam perjalanan untuk kesihatan.

Mengambil tanggungjawab untuk kehidupan anda sendiri tidak akan dapat dicapai dalam sekelip mata, jika anda telah dalam tabiat menyalahkan orang lain. Menukar set minda, mengubah corak pemikiran juga beralur memerlukan kesungguhan dan usaha.

Menyedari bahawa ini adalah cara yang paling sihat ke hadapan, anda telah membuat perubahan terbesar. Selebihnya adalah hampir mudah. Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk mengingatkan diri anda setiap hari. Sebaik sahaja pemikiran lama mula menceroboh, menukar mereka.

Sebagai contoh, jika fikiran anda cenderung ke arah "Ini semua ibu bapa saya kesalahan bahawa saya tidak sihat sekarang. Mereka sepatutnya diberi makan saya lebih baik.". Anda boleh menukar mereka untuk "Ibu bapa saya tidak terbaik mereka fikir. Mereka mungkin telah terkeliru. Sekarang saya mempunyai potensi untuk mengubah semua itu."

Menyedari masa lalu bermakna anda boleh menukar akibatnya. Jangan tinggal terperangkap di sana. Gunakannya untuk bergerak ke atas.

Begitu juga apabila anda memilih profesional kesihatan pilihan anda, apa sahaja modaliti. Anda perlu mempunyai hubungan kerja yang baik dengan mereka. Anda akan dapat untuk bercakap dengan bebas dan terbuka kepada mereka. Mereka tidak boleh mengejek pilihan anda atau membuat anda rasa kecil.

Jika mereka berbuat demikian, mereka tidak sesuai untuk anda. Meninggalkan mereka, bergerak. Cari seseorang yang anda boleh bekerja dengan. Jangan tinggal dengan seseorang kerana rakan kongsi / ibu / saudara anda suka mereka. Jangan tinggal dengan seseorang kerana mereka adalah yang terbaik di bandar.

Tinggal dengan seseorang kerana mereka yang terbaik memenuhi keperluan anda. Ini mungkin berubah dalam masa. Dengan menyedari keperluan anda dan dengan mengambil satu tanggungjawab, dengan memberi tumpuan kepada apa yang baik untuk anda (bukan untuk orang lain) dan berikutan itu, maka anda maju ke arah kesihatan yang baik semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar