Pedih ulu hati dan Keasidan Home Pemulihan dan Rawatan Asli

Pedih ulu hati dan Keasidan Home Pemulihan dan Rawatan Asli

Pedih ulu hati dan keasidan adalah aduan biasa yang memberi anda perasaan yang membakar sakit atau rasa di bahagian perut, kenyang, kembung, kembung perut atau loya. Orang yang mengalami pedih ulu hati merasakan rasa panas di perut dan dada yang disebabkan oleh asid perut yang punggung esofagus.

Dalam artikel ini kita akan membincangkan beberapa rawatan rumah yang biasa digunakan untuk melegakan pedih ulu hati dan keasidan. Ubat-ubatan ini rumah adalah semula jadi dan memberikan anda kelegaan secara semula jadi.

1. Jangan makan makanan yang terlalu panas, terlalu sejuk atau terlalu kering. Ia tidak boleh terlalu matang. Minyak sapi atau mentega perlu dimasukkan untuk menjadikan ia lembut. Terlalu banyak minyak tidak boleh digunakan dalam kes orang dengan gaya hidup tidak aktif.

2. makanan yang kerap perlu diambil, setiap kali dalam jumlah yang kecil. Mengambil makanan hanya selepas pencernaan makanan sebelumnya untuk mengelakkan asid letusan.

3. Jangan makan makanan yang tergesa-gesa kerana ini tidak membenarkan masa yang cukup untuk rembesan biasa enzim dan memberi kesan kepada proses penghadaman.

4. Elakkan pedas yang berlebihan dan makanan yang berat, pencuci mulut coklat, burger dan makanan goreng.

5. Rokok dan tembakau mengunyah melemahkan sistem saraf. Membran mukus perut dan usus berhenti berfungsi dengan betul. Jadi mengelakkan tabiat itu.

6. Tekanan dan tekanan juga menyebabkan keasidan terutama pelajar semasa peperiksaan. Oleh kerana tekanan saraf vagus adalah terhalang membawa kepada pembentukan asid hidroklorik. Oleh itu pelajar mempunyai pengaruh peningkatan pembentukan asid semasa hari peperiksaan kerana tekanan. Oleh itu makanan mereka perlu dipantau dengan lebih teliti pada ketika itu.

7. Menyekat keinginan semula jadi untuk membuang air besar, air kecil, lulus kentut dan sendawa semua bertanggungjawab untuk ulser peptik. Kerja-kerja segera, perjalanan dalam bas dan banyak sebab-sebab lain memaksa seseorang untuk menyekat nafsu semulajadinya. Oleh itu adalah penting untuk membentuk tabiat membuang air besar selepas bangun pada waktu pagi.

8. Makanan perlu diambil dalam Jumlahkan yang sesuai, tidak lebih dan atau tidak kurang.

9. Jus timun menyembuhkan keasidan, jika diambil secara teratur. Ini adalah ubat rumah berguna untuk keasidan dan pedih ulu hati.

10. Pisang diambil bersama-sama dengan susu atau dengan sendirinya adalah sangat berguna untuk pesakit-pesakit ulser usus. Ia mengurangkan keradangan dan mengenyangkannya selera makan usus.

Penafian: pembaca artikel ini perlu menjalankan segala langkah berjaga-jaga ketika mengikuti arahan pada rawatan rumah tekanan darah tinggi dari artikel ini. Elakkan daripada menggunakan mana-mana produk atau bahan-bahan jika anda alah kepadanya. Tanggungjawab terletak dengan pembaca dan bukan dengan laman web atau penulis.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar