Rawatan hidroterapi khusus

Rawatan hidroterapi khusus

Terdapat beberapa hidroterapi rawatan khusus yang boleh didapati. Ada yang disenaraikan di bawah. Mandi air panas, yang digunakan untuk melonggarkan otot, melegakan sakit sendi dan mengurangkan keradangan. Dengan tambahan rumpai laut atau garam mineral, mandi air panas boleh digunakan sebagai antiseptik yang lembut untuk menyembuhkan grazes kecil dan luka. Mandian wap, mandian Turki dan sauna menggalakkan perpeluhan, yang membuka liang pada kulit anda dan membantu memulihkan keseimbangan fisiologi kepada badan.

Ia disusuli dengan berenang di kolam renang sejuk atau mandi. Terapi Fang juga dikenali sebagai rawatan lumpur. Lumpur, yang juga kadang-kadang dipanggil rawa rawatan perubatan, yang diperkaya dengan air panas, garam mineral dan alga, dan kemudian matang dalam tong sebelum ia terlicin ke badan anda. Ia merangsang peredaran, membantu sisa metabolik jelas dan melegakan kulit. Terapi thalassic adalah rawatan yang melibatkan air laut dan rumpai laut atau rumpai laut, di mana anda sama ada mandi atau encased.

Air laut dipercayai mempunyai ciri-ciri penyembuhan yang membersihkan dan nada kulit, menyebabkan berpeluh dan menggalakkan bersantai. Duduk mandi melibatkan meletakkan dua mandi pinggul bertentangan antara satu sama lain, satu yang mengandungi air sejuk dan panas yang lain. Anda duduk di mandi panas selama dua hingga tiga minit dan kemudian di dalam bilik mandi sejuk selama satu minit, menjaga kaki anda di dalam bilik mandi yang bertentangan.

Mampat adalah tuala kecil atau kain direndam di dalam air mineral panas atau sejuk, diperah keluar dan digunakan untuk bahagian tertentu badan. Memampatkan panas dan sejuk berselang-seli untuk kesan maksimum. Mengambil mandi sejuk Perkara pertama perembatan pada waktu pagi akan merangsang sistem peredaran darah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar