Kesan-kesan sampingan Pembuangan pundi hempedu - Elakkan Pembedahan dan Cuba pundi hempedu Hati Flush

Kesan-kesan sampingan Pembuangan pundi hempedu - Elakkan Pembedahan dan Cuba pundi hempedu Hati Flush

Anda bimbang tentang kesan sampingan pembuangan pundi hempedu dan saya tidak menyalahkan anda! Ini adalah keputusan yang sangat penting yang hampir satu setengah juta rakyat Amerika perlu untuk membuat setiap tahun. Malangnya, kebanyakan orang memilih untuk mengeluarkan organ mereka, pundi hempedu, kerana mereka fikir tiada pilihan lain. Disana ada!

Saya bertanya kepada anda untuk mempertimbangkan pundi hempedu siram sebenar sebelum anda membuat keputusan untuk membuat keputusan yang tetap untuk membuang pundi hempedu anda. Flushes hati pundi hempedu adalah mudah dan berkesan boleh lulus batu karang tanpa rasa sakit.

Dalam artikel ini, anda akan mempelajari kesan sampingan pembuangan pundi hempedu biasa yang sering dialami oleh pesakit dan anda juga akan mempelajari tentang lulus batu karang secara semula jadi.

Pembedahan pundi hempedu Kesan Sampingan

Selepas pembedahan, ia adalah perkara biasa untuk mengalami sakit dalaman. Ini adalah sebahagiannya kerana banyak organ-organ telah dipindahkan semasa membuang pundi hempedu. Malangnya, ada boleh menjadi lebih sakit sebelum ini. Kira-kira 40% daripada pesakit akan mengalami yang berikut: kembung, gas, loya, pedih ulu hati, cirit-birit, sembelit, kekejangan, dan sakit perut.

Jenis-jenis sakit boleh bertahan selama berbulan-bulan ke tahun-tahun bagi sesetengah orang. Satu lagi kesan sampingan yang biasa daripada pembedahan boleh merosakkan saluran hempedu semasa pembedahan. Jika anda mengalami ini, menjalani satu lagi pembedahan perlu dilakukan untuk menetapkan saluran hempedu yang rosak.

A Flush Pundi hempedu hati boleh Pas Batu karang

Salah satu ubat yang paling popular untuk lulus batu karang adalah siram sebenar pundi hempedu atau membersihkan. Dengan membersihkan hati, anda memberi ganjaran kepada hati anda untuk kerja-kerja hariannya menapis sampah keluar dari tubuh. Anda juga mengurangkan ketegangan yang diletakkan di pundi hempedu dengan kolesterol dan hempedu yang berlebihan garam.

Terdapat banyak flushes atau membersihkan di luar sana tetapi kebanyakan mereka terdiri daripada bahan-bahan ini: minyak dara zaitun, buah anggur, lemon, garam Epsom, dan kapsul ornithine.

Campuran air garam Epsom dan limau gedang / campuran limau digunakan untuk mengepam organ (hati dan pundi hempedu). Kapsul ornithine adalah asid amino yang membantu metabolisme lemak badan anda dan juga membantu fungsi hati anda dengan lebih cekap.

Anda juga mungkin ingin mencuba membersihkan kolon yang juga amat berkesan bagi kebanyakan pelanggan saya.

Elakkan Pembedahan Pundi hempedu

Pembedahan pundi hempedu boleh menjadi sangat mahal dan ia juga boleh dikenakan bayaran mahal. Adakah anda tahu bahawa kehilangan pundi hempedu anda boleh meletakkan anda pada risiko yang lebih besar daripada kolon atau usus kanser?

Jika anda ingin untuk lulus batu karang anda tanpa kehilangan organ anda, sila layari laman web kami hari ini. Kami menawarkan hanya 100% dijamin, doktor yang diluluskan, langkah demi langkah Laporan batu hempedu Remedy. Muat turun salinan anda hari ini.

28 komentar:

  1. Sy bru bedah hempedu to still sakit lg bila mlm

    BalasHapus
  2. Sy pesakit batu karang hempedu..doktor sarankn supaya sy dibedah..kalau boleh sy nk elak dri lakukan pembedahan..dah mcm2 cara sy lakukan..ubat pn dah bnyk sy cuba tp hilng sakit kejp jea..fkir2 mcm nk bedah buang jea..sy nk tnye ap pendapat smua untuk sy..??

    BalasHapus
    Balasan
    1. Lebih baik buang..sy mcm anda juga tahan2..akhirnya merana teruk..hempedu membengkak..nasib x pecah..klu x hati pn boleh rosak..batu keluar 5 ketul sebesar batu seremban..lepas buang lega..tp kesan oprate...fuhhh..nk tggu baik..nangis

      Hapus
    2. Kesan mcm mana kak... nak tau gak... ingat nak operat buang... tp org ckp,blh gemuk...betui kah?

      Hapus
  3. X der lah gemuk seharusnya kena jaga cara pemakanan sebab penapis lemak dlm badan kita dah x der. Saya dah keluarkan hempedu secara tebukan lkurang setahun yg lalu....

    BalasHapus
    Balasan
    1. Salam aishah..berapa lama awak baik selepas buang hempedu tu

      Hapus
    2. sy baru buang hempedu 2 minggu lepas. Terus rase lega. Sbb sebelum ni gastrik teruk sangat. Rase mcm ada bende memulas2. seminggu dah baik jahitan tu.dalaman ambil masa biasanya. Ada kate gemok lepas buang hempedu, sy tak. ramai tegur sy susut sangat. mgkn faktor asik makan bubur 🤣

      Hapus
    3. Berapa lama rasa sakit lepas bedah tu hilang..saya still rasa sakit walaupun dah lepas buang hempedu.

      Hapus
    4. Saya pon nak tahu...berapa lama boleh pulih sebenarnya....sy dah operate lebih kurang 1 minggu....tp ni rasa mcm sakit kt bahagian dalaman...tak tahu la sakit apa pulak.....ya allah...kuatkan ku. ..ameen

      Hapus
    5. Sy dh 2thn oprte..masih rasa sakit jgk kt bhgian dalaman....mgkin sbb sy mkn x pantang kot

      Hapus
  4. Dah 2 thn buang..syukur 3 minggu slps operation luka dah kering..batu sangat banyak n warna putih

    BalasHapus
  5. Umi saya dh operation buang pedu.. Nak dekt sbulan dh.. Igt buang benang makin lega.. Tpy makin sakit.. Aiyaq bisa makin byk..tlong bagy tips skit mcm mna nak bagy aiyaq bisa tu beqenty ? Sya dh xsnggop tgok umi sya merana tiap2 haqy.. Smakin trok pulak tu.. Operation sebb pedu dah pecah n menanah d hati..

    BalasHapus
  6. salam...saya x sakit pun...tp ada batu msa buat ultrasound ritu...ritu ada sakit kat dada..bulu hati..msa kena denggi....ni dh baik dr sarankan bedah jgk buang pundi hempedu tu...lg sbulan lbih...patut ke saya buang...?

    BalasHapus
    Balasan
    1. assalamualaikom..utk makluman semua sy baru aje buang pundi hempedu lebih kurang 1 minggu. cuma nasihat sy kpd yg masih ragu2 hendak buang jangan sampai pundi hempedu pecah atau bernanah..krn bila sampai tahap ini ianya akan merumitkan keadaan kesihatan anda nanti.alhamdulillah sy dah buang melalui open surgical..hempedu dah bengkak dan hampir nak pecah akibat suka tangguh2.

      Hapus
  7. Sy dah sebuln buang btu hmpeduh. . bnyk rasa sakit kt dalamn .rasa lemas sgt2..kdg terasa sesak bnfs ga. Da tak yg da pglmn cam sy?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Sya pun baru sebln lebih buang hempedu...skrg bdn mcm lemas.

      X tau psl apa....tmpt kena operate mmg terasa sakit..itu sda pasti...cuma 2,3,4 hari ni kepala mcm pusing semcm ja....kdg2 seram sejuk mcm rasa sblm operate pula pun ada...tiba2 rasa mcm angin sejuk semcm dari dlm bdn....sape yg pernah rasa mcm ni

      Hapus
  8. Saya pun baru seminggu opret buang hempedu...16hb ogos 2018. Sakit kt ulu hati masih ada...loya...cirit birit...dan rasa kembung perut. Adakah perkara biasa? Berdoa dan berharap agar sembuh segera...dah x tahan menanggung kesakitan...

    BalasHapus
  9. Saya baru 3 minggu buang hempedu dgn cara tebuk,luka luar pun dh baik.
    Saya rasa mcm biasa seolah takde apa2,selera pun mcm biasa jugak cuma saya kontrol sndiri,tak berani nk mkn mknan yg brlemak,berminyak n pedas2..
    Saya nk tanya apakah saya kena pantang mkn ke...

    BalasHapus
  10. Sy tgu esok giluran sy operate. Moga2 dipermudahkan semuanya. Takut pun ade. Harap2 selepas operate xde sakit lagi. Aminn..

    BalasHapus
  11. Saya baru operate buang hempedu...tak tahan bisa sakit pinggang...masih sakit moga cepat sembuh...batu sebesar buah kana..harap gastrik pun kurang lepas ni..aamiin

    BalasHapus
  12. Saya operate buang hempedu 29/8/18 , awalnya seminggu ok , selepas dah ok selera pun dah semakin meningkat , mula lah tiada pantang bila bab makanan , kesannya cirit birit jadi nya kena berpantang makanan yg pedas dan berlemak , ada kawan sarankan lecithin untuk gantikan pemecahan penghasilan lemak yg dihasilkan hati dan DTX untuk detox hati yg bekerja keras slp tiada hempedu... baru nak mencuba untuk lihat kesannya dan berpantang bab makanan

    BalasHapus
    Balasan
    1. As salam adakah cik akmal mengambil lecithin skrg?

      Hapus
  13. Sy baru operate buang hmpedu jgk...pd 18.8.2018...cm kdg2 sy ra semput...nfs pendek..adakah ni kesan sbb buang hmpedu...boleh saya th produk lecithin dan DTX yg disaran kan tu...

    BalasHapus
  14. Alhamdulillah masuk hari ni dah 22 hari pembedahan buang pundi hempedu buat sementara ni saya rasa ok je mula mula je makan kurang sebab baru lepas operation kan . Hihihi . Tapi selepas 10 hari tu makin bertambah selera sampai lah ke hari ni . Saya cuma amalkan makanan nasi putih sup ayam dan sup ikan haruan sahaja . Tapi sebelum tidur dan selepas bangun tidur saya amalkan minum jeli gamat untuk sihatkan bahagian dalam perut saya tak lupa jugak sebelum tidur saya amalkan sapuan gel gamat dekat bahagian pembedahan tu .

    BalasHapus
  15. Salam..sy operate 11.8 utk buang hempedu n appendix sekali..Kira dah sebulan lebih lah..skrg ni mmg Ada rasa sakit..kdg2 tu sakit mcm sblm operate pula rasanya...tpi dok dah scan ok je..dok ckp nii sampingan sb hempedu dah dibuang n akan ganggu sistem lain dlm Bdn ..sejuk n demam pun Ada..dok bgi ubat thn sakit je lah...risau mmg risau...berserah kpd Allah aja..mudah2an diberi kesembuhan

    BalasHapus
  16. Assalamualaikum... Saya akn menjalankan pembedahan buang hempedu pada 25.10.2018....tapi hati masih was.... Cuba cr kaedah smula jadi... Terlihat diartikal tentang gallstone flush menggunakan jus epal hijau, lemon, minyak zaitun dan garam Epsom.... Ingin Cuba.. Kalau sesiapa yang ade pengalaman guna bahan2 ini untuk buang batu hempedu tanpa pembedahan... Share dengan saya. Tq

    BalasHapus
  17. Saya pun dah buang 18/10/2018 . Setakat ni ok sy pantang mkn bubur n lembut ja semua .takde minyak n pedas. 184biji batu semua

    BalasHapus
  18. Alhamdulillah..sy menjalani pembedahan buang hempedu semasa umur 3 tahun..sekarang berumur 26 tahun..xde kesan sampingan..kecuali masa dlu, lepas makan, trus ke tandas..sy x gemuk..bdn okay2 je..xgemuk, xkurus..cme berat susah trun..makan kena jaga

    BalasHapus