Nothing But Kebenaran tentang Hipnotisme Klinikal

Nothing But Kebenaran tentang Hipnotisme Klinikal

Kebanyakan pelanggan yang datang untuk melihat saya buat pertama kali bertanya kepada saya jika mereka akan keok seperti ayam selepas mereka telah selesai. Saya bertindak balas "hanya jika anda mahu".

Adalah mengejutkan betapa sedikit orang tahu tentang Hipnotisme Klinikal dan apa yang ia boleh lakukan untuk hampir semua orang. Hollywood dengan cerita-cerita mereka mengenai lelaki rendang membuat perempuan-perempuan lemah melakukan apa yang mereka mahu mereka, atau subjek dipukau di atas pentas berkelakuan seperti mereka telah kehilangan fikiran mereka telah mencemarkan imej sains ini kuat, berkesan dan paling semula jadi.

Yang benar adalah bahawa kita menggunakan keadaan berkhayal setiap hari untuk terus hidup dunia yang sibuk di sekeliling kita. Apabila memandu di sepanjang lebuh raya, atau menonton filem yang menarik atau apabila tumpuan kepada permainan yang baik golf. Keupayaan kami untuk menghilangkan dunia luar, meletakkan diri kita ke dalam zon atau untuk menumpukan perhatian kita kepada satu tugas khusus di tangan adalah apa-apa lagi tetapi keadaan cahaya hipnosis. Definisi pilihan saya hipnosis adalah "perhatian tertumpu untuk memintas minda sedar dan mengakses fikiran bawah sedar." Perhatian fokus dalam sesi saya ialah kesediaan untuk mendengar suara-Ku dan mengikuti bersama-sama.

Rasanya seperti duduk di kerusi di pejabat saya dan mendengar cerita yang panjang. Pelanggan saya terkejut untuk mengetahui bahawa mereka sedar segala apa yang berlaku di sekeliling mereka, bahawa mereka mendengar orang lain di kawasan penerimaan tetamu atau trak bomba berlalu. Mereka sedar bahawa mereka tidak hilang atau menjadi tidak sedarkan diri kerana mereka mungkin telah dijangka. Au contraire, saya katakan. Mereka lebih sedar dan berjaga-jaga maka mereka telah dalam masa yang lama.

Kita mulakan dengan perbualan yang panjang sekitar isu yang membawa mereka ke pejabat saya. Kami menghabiskan banyak masa bercakap mengenai sejarah masalah ini dan juga kesan positif dan negatif. Saya perlu tahu segala-galanya ada tahu tentang orang yang duduk di depan saya untuk digunakan dapat teknik yang betul dan corak bahasa untuk mewujudkan hasil yang terbaik. Sebab untuk semua persoalan saya adalah bahawa fikiran bawah sedar kita hanya menerima cadangan mereka yang masuk akal kepada kita dan sesuai dengan standard moral kita sendiri dan nilai-nilai peribadi. Tidak perlu dikatakan bahawa kita tidak boleh diminta untuk melakukan atau mengatakan apa-apa dalam hipnosis yang kita biasanya tidak akan melakukan atau mengatakan.

Saya menjelaskan bahawa minda kita berfungsi seperti aisberg yang indah, besar dan kuat. Di atas permukaan, kita mempunyai akses kepada bahagian sedar minda kita yang mengawal, pemikiran analitikal pertimbangan dan kritis, tekad dan ingatan jangka pendek. Tetapi di bawah permukaan meletakkan bahagian terbesar minda kita. Lebih daripada 80% daripada siapa kita adalah separa sedar terkawal. Kami tabiat, kebimbangan, emosi, fungsi badan automatik kita seperti denyutan jantung, pernafasan, berjalan, bercakap dan segala-galanya kami secara automatik lakukan. Ingatan jangka panjang kami dan bahagian-bahagian kreatif separa sedar yang tersimpan. Saya memberitahu pelanggan saya bahawa mereka mempunyai keupayaan semula jadi untuk meneroka bahagian bawah sedar di bawah permukaan untuk mewujudkan perubahan positif yang mereka cari. Pada asasnya, mereka melakukan semua kerja dan saya menunjukkan kepada mereka bagaimana. Mereka adalah pemandu kenderaan itu; Saya tidak lain hanya pemandu pelancong.

Kami melakukan beberapa latihan dan saya cuba untuk memastikan bahawa orang yang di depan saya berasa di tahap seberapa selesa yang mungkin di pejabat saya, dengan proses dan dengan saya. Ketakutan dan salah faham adalah musuh terbesar apa yang akan berlaku. Malah, seseorang yang tidak mahu dipukau tidak boleh. Ia adalah mudah. Sebaliknya, hampir semua orang yang mahu didorong boleh.

Kami bermula dengan induksi yang membolehkan pelanggan saya untuk berehat badan dan minda mereka. Ia adalah bahawa kelonggaran yang membolehkan dia untuk membuka kesedaran bawah sedar, untuk hanyut dan terapung ke dalam dirinya sendiri.

Apa yang berikut adalah teknik khusus yang disediakan untuk individu dan isu itu di tangan. Bahagian hipnosis sesi mengambil masa kira-kira 40 minit yang berasa seperti 5-10 minit untuk kebanyakan orang. Pelanggan saya datang semula ke dalam bilik berasa segar, bertenaga dan bersemangat tentang matlamat baru mereka. Kebanyakan orang mengalami sensasi cucukan atau kebas di badan, ringan yang digambarkan sebagai menakjubkan atau positif mengejutkan. Tiada siapa dalam pejabat saya pernah tidak suka pengalaman berkhayal hipnosis.

Minda anda, semua orang adalah berbeza dan tiada kerja-kerja yang sama untuk semua. Ada yang datang untuk satu sesi dan gembira dengan keputusan; sesetengah orang perlu berjumpa dengan saya untuk beberapa sesi. Ia bergantung kepada kesediaan minda bawah sedar dan keupayaan untuk membolehkan perubahan. Hipnotisme boleh bekerja keajaiban, tetapi memerlukan masa dan mengamalkan untuk berbuat demikian.

Pendek kata, Hypnotism Klinikal adalah satu kaedah yang kuat, berkesan dan selamat yang membolehkan kita untuk mengakses fikiran bawah sedar kita. Dan perlu diingat bahawa sesiapa sahaja yang mahu dipukau boleh dipukau. Kami menggunakan keadaan hipnosis untuk membuat perubahan yang sihat (melihat, merasa dan hidup lebih baik), melepaskan tabiat yang tidak diingini (merokok, makan, menggigit kuku, dll), menghapuskan mengehadkan kepercayaan (saya bodoh, saya hodoh, tiada siapa yang suka saya, dan lain-lain), emosi negatif (marah, sedih, rasa bersalah, dan lain-lain) dan melepaskan tekanan keseluruhan dan ketegangan. Malah, ia adalah lebih mudah daripada yang anda fikirkan.

Hipnotisme adalah prosedur yang menyebabkan perubahan dalam sensasi, persepsi, pemikiran, perasaan, tingkah laku dan kesakitan fizikal.

Jika semua orang digunakan Hipnotisme dalam satu cara atau yang lain, dunia akan menjadi tempat yang lebih baik dan lebih bahagia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar